RSS zdroj

Monthly Archives: Únor 2012

„Smetanový“ jogurt s malinami

Posted on

Tenhle recept je podle mě dokonalý a je variací na smetanový jogurt. Alespoň mě to tedy tak přijde, ale je pravda, že možná se víc hodí napsat „variací na mou představu toho jak chutná smetanový jogurt“.

Jak toho docílíte? Vše co potřebujete je : bílé tofu, kokosové mléko a krém, který je vždy vytvořen nahoře v plechovce/krabici, maliny.

Na dvě porce : 1/2 bílého tofu, 5 vrchovatých lžic kokosového krému, trochu kokosového mléka (uvidíte podle hustoty), hrst malin.

Vše umixujte dohladka…a pak už se jen můžete divit jak výborné to je…

Reklamy

Oběd pro babičku

Posted on

No, mít na oběd babičku je výzva sama o sobě. Mít na oběd babičku pokud jíte vegansky a ještě paleo?

Je podstatné říct, že naštěstí moje babička má občas pro veganství pochopení, říkám občas, protože záleží na tom v jakém je rozmaru…ale mám pocit, že z naší celé rodiny to chápe nejvíc (a to si nemůžu stěžovat, že by kdokoli proti něco říkal) a vždy u ní v lednici mám tofu… Dokonce ji i zajímají recepty co dělám a co používám. Často mi volá a ptá se na věci na které narazila ve zdravé výživě. Občas v druhém rozmaru je bezradná co mi uvařit a hrozně na to nadává, s tím, že mi raděj neudělá nic, když nic nejím. No, dnes se mi podařilo jí ukázat, že jím…že jím dobře a ještě ji k obědu připravit suroviny, tak, že jí chutnaly i přesto, že jsem se později dozvěděla, že je vlastně vůbec nejí 🙂 Tolik k mojí milované babičce…teď k tomu co vás pravděpodobně zajímá víc – co jsem jí uvařila.

Pečená řepa a celer

Viz. Pečená červená řepa

Tofu se žampióny

Variace na můj oblíbený recept „scrambled tofu“, protože prostě vím, že je výborné ukazuje jak se dá chutně připravit bílé tofu. Postup nijak překvapující : cibule, bílé tofu, uzený tempeh, žampióny, řepíkatý celer, slunečnicová semínka, sojová omáčka, olivový olej, grilovací koření, kari. Na pánvi rozpalte olivový olej (vážně je třeba pořád psát olivový?) vhoďte cibuli, nechte zesklovatět, přidejte na čtvrtky nakrájené žampióny a na malé kostičky nakrájený tempeh. Zakapejte sojovou omáčkou a přidejte grilovací koření. Po chvíli rozdrolte tofu a nechte vařit. V závěru přidejte slunečnicová semínka a čerstvý řapíkatý celer.

No, a toto mělo u mé babičky úspěch…i s kávou a kokosovým mlékem 🙂

Pečená červená řepa

Posted on

Výborná příloha namísto brambor nebo výborná věc pokud máte chuť na chipsy 🙂

Řepu (pokud chcete) oloupejte a nakrájejte na co nejtenčí plátky, rozložte na plech potřený olivovým olejem, lehce posolte a posypte rozmarýnem. Nechte péct při 200° dokud okraje řepy nejsou skoro spálené (až v tuhle chvíli řepa získá křupavou strukturu a karamelovou chuť).

Celerová kaše a spol.

Posted on

 

Recept, kterým jsem poctila svou kamarádku, která mimochodem pro paleo dietu nemá úplné pochopení. O to větší výzva byla uvařit něco co ji nadchne… Celerová kaše, pečené papriky a grilované tofu… Výborný tip na večeři s kýmkoli (měla úspěch).

Pečené papriky

Postup následující – jako první krok je dobré si připravit pečené papriky, na první pohled komplikovaný proces, ale výsledek stojí za to a slibuju, že normálně pečené papriky jim nasahají ani po stopku. Rozehřejte troubu na maximální teplotu a dejte do ní papriky zbavené stopek a rozpůlené. Nejlépe jen na rošt. Nechte je v troubě tak dlouho až se spálí, slupka by měla být spálená a rozpraskaná. V tenhle okamžik je vyndejte a vložte do igelitového (neprodyšného) sáčku a 15 minut nechte pořádně uzavřené chladnout. Výsledkem je, že se slupka při zapaření oddělí od paprik a poté vám půjde jednoduše stáhnout. Po oloupání slupky nakrájejte papriky na proužky, dejte na pánev s olivovým olejem a česnekem nakrájeným na větší plátky. Dejte na mírný plamen a nechte společně prohřát.

Pokud máte více času a napadne vás si papriky udělat do zásoby, využijte následující postup – papriky nakrájené na proužky dejte do uzavíratelné nádoby, zalijte olivovým olejem, přidejte česnek a snítku čerstvého rozmarýnu, dejte do lednice a nechte odležet. Takhle jdou papriky uchovat v lednici několik týdnů a máte perfektní základ do mnoha jídel..(kdyby jsme nebyli na paleo stránkách, dala bych vám tip, že papriky jsou pak skvělé na pečivo nebo do těstovin – tak jsem totiž na tenhle recept přišla, dělala ho moje dávná spolubydlící jako směs na čerstvě pečené bagetky).

Celerová kaše

Samotnou překvapilo jak je výborná. Postup je jednoduchý, ale dá se mnoha způsoby přivést k dokonalosti. Tak jako veškeré kaše. Základní může být dělaná jako bramborová uvařený celer prostě rozmixujete s trochou sojového mléka a másla/oleje.

Základní mě nebaví a chtěla jsem vytvořit něco speciálnějšího, takže jsem uvařený celer rozmixovala s bazalkovým olivovým olejem (zase několik možností 1. vyrobte si ho : do kvalitního olivového oleje naložte bazalkové listy a nechte uležet, 2. pořiďte si ho : ochucené olivové oleje mají v obchodě Vom Fass http://www.vomfass.cz, 3. přidejte čerstvou bazalku (sušená svůj účel nesplní) a olivový olej). K tomu jsem do kaše ještě nastrouhala trochu čerstvého křenu. Vzhledem k tomu, že celer je lehce nasládlý, čerstvý křen (ale opravdu jen trochu) přidá kaši perfektní chuť. A vše jsem dochutila čerstvým pepřem.

Grilované tofu

Bílé tofu nakrájené na plátky a žampióny naložené v marinádě z olivového oleje, sojové omáčky a směsi oregána, tymiánu, saturejky a rozmarýnu. Nechte cca hodinu naložené, poté vyskládejte na plech a dejte do trouby upéct.

EAT!

Posted on

Je fajn bydlet s někým kdo má stejné stravovací návyky….ranní objev v lednici 🙂

Únorové obědy..

Posted on

Dělat blog o jídle pokud nemáte foťák je trochu náročná práce….daří se mi nějakým způsobem si často foťák půjčit, když něco uvařím, ale dost často také ne a na tom se dost zdržuje dávání příspěvků na blog. I když momentálně mám v počítači fotek hodně a spíš skluz s aktualizováním….takže je čas se do toho pustit.

Občas mám pocit, že některé recepty jsou pořád o tom samém…tofu, tempeh, zelenina….pořád ty samé ingredience v jiných variacích…ale co bych také chtěla, že 🙂

Tenhle recept byl pro bráchu…k jeho těstovinám….já namísto těstovin použila lehce uvařenou brokolici. Takže až budete vařit pro někoho komu paleo přijde úplně ujeté, uklidněte ho/ji těstovinami 😉

Budete potřebovat: přírodní tempeh, cibuli, česnek, bílé tofu, žampiony, olivový olej, konzervovaná rajčata, bazalku, tymián, sůl.

Začátek receptu je zcela klasický – nadrobno nakrájenou cibuli a česnek lehce opečte na oleji, po chvíli přihoďtě na kostičky nakrájený tempeh a žampiony a nechte je opéct, lehce je posolte a zasypte bazalkou a tymiánem. Když jsou opečené přidejte rozdrolené bílé tofu, pokrájená konzervovaná rajčata i se šťávou a nechte vařit dokud se cca polovina vody se šťávy neodpaří…dochuťte dle vlastních preferencí….

Jako přílohu jsem kromě brokolice ještě přidala jednoduchý salát z červené papriky, sušených rajčat a sojových výhonků.

Rajčatová polévka

Posted on

Dneska recept na jednoduchou, výbornou rajčatovou polévku. Myslím, že i u jídla dost často platí v jednoduchosti je krása. Mám hodně ráda jídla, kde se nepoužívá příliš ingrediencí, jejichž příprava je jednoduchá a nechá chuťově vyniknout všem složkám.

Pro tuhle polévku budete potřebovat 500 ml kvalitního rajčatového protlaku/šťávy (můj tip je Alnatura z DM), 1 cibuli, asi 10cm kousek zázvoru, 1 chilli papričku, čerstvou bazalku a olivový olej. Pepř a sůl na dochucení.

Na olivovém oleji nechte zesklovatět najemno nakrájenou cibuli, poté k ní přihoďte na plátky nakrájený zázvor a jednu malou chilli papričku, chvilku společně opékejte. Ve chvíli kdy začne cibule zlátnout vyndejte zázvor a chilli papričku a vlejte rajčatový protlak. Přidejte trochu čerstvého pepře a nechte vařit dokud polévka nezačne probublávat. Nechte přejít varem, aby se chutě promísily. No a poté je vše hotovo. Nalijte do talíře a zasypte větším množstvím čerstvé bazalky, najemno nakrájené.

Co se týče soli – já polévku nesolím, protože celkově skoro nesolím a v protlaku nějaký obsah soli bývá. Pokud, ale máte raději věci slanější, osolte polévku ve chvíli kdy přiléváte rajčatový protlak.