RSS Feed

Celerová kaše a spol.

Posted on

 

Recept, kterým jsem poctila svou kamarádku, která mimochodem pro paleo dietu nemá úplné pochopení. O to větší výzva byla uvařit něco co ji nadchne… Celerová kaše, pečené papriky a grilované tofu… Výborný tip na večeři s kýmkoli (měla úspěch).

Pečené papriky

Postup následující – jako první krok je dobré si připravit pečené papriky, na první pohled komplikovaný proces, ale výsledek stojí za to a slibuju, že normálně pečené papriky jim nasahají ani po stopku. Rozehřejte troubu na maximální teplotu a dejte do ní papriky zbavené stopek a rozpůlené. Nejlépe jen na rošt. Nechte je v troubě tak dlouho až se spálí, slupka by měla být spálená a rozpraskaná. V tenhle okamžik je vyndejte a vložte do igelitového (neprodyšného) sáčku a 15 minut nechte pořádně uzavřené chladnout. Výsledkem je, že se slupka při zapaření oddělí od paprik a poté vám půjde jednoduše stáhnout. Po oloupání slupky nakrájejte papriky na proužky, dejte na pánev s olivovým olejem a česnekem nakrájeným na větší plátky. Dejte na mírný plamen a nechte společně prohřát.

Pokud máte více času a napadne vás si papriky udělat do zásoby, využijte následující postup – papriky nakrájené na proužky dejte do uzavíratelné nádoby, zalijte olivovým olejem, přidejte česnek a snítku čerstvého rozmarýnu, dejte do lednice a nechte odležet. Takhle jdou papriky uchovat v lednici několik týdnů a máte perfektní základ do mnoha jídel..(kdyby jsme nebyli na paleo stránkách, dala bych vám tip, že papriky jsou pak skvělé na pečivo nebo do těstovin – tak jsem totiž na tenhle recept přišla, dělala ho moje dávná spolubydlící jako směs na čerstvě pečené bagetky).

Celerová kaše

Samotnou překvapilo jak je výborná. Postup je jednoduchý, ale dá se mnoha způsoby přivést k dokonalosti. Tak jako veškeré kaše. Základní může být dělaná jako bramborová uvařený celer prostě rozmixujete s trochou sojového mléka a másla/oleje.

Základní mě nebaví a chtěla jsem vytvořit něco speciálnějšího, takže jsem uvařený celer rozmixovala s bazalkovým olivovým olejem (zase několik možností 1. vyrobte si ho : do kvalitního olivového oleje naložte bazalkové listy a nechte uležet, 2. pořiďte si ho : ochucené olivové oleje mají v obchodě Vom Fass http://www.vomfass.cz, 3. přidejte čerstvou bazalku (sušená svůj účel nesplní) a olivový olej). K tomu jsem do kaše ještě nastrouhala trochu čerstvého křenu. Vzhledem k tomu, že celer je lehce nasládlý, čerstvý křen (ale opravdu jen trochu) přidá kaši perfektní chuť. A vše jsem dochutila čerstvým pepřem.

Grilované tofu

Bílé tofu nakrájené na plátky a žampióny naložené v marinádě z olivového oleje, sojové omáčky a směsi oregána, tymiánu, saturejky a rozmarýnu. Nechte cca hodinu naložené, poté vyskládejte na plech a dejte do trouby upéct.

Advertisements

One response »

  1. já ti dam, že nemám pochopení ;))) pečený papriky byly luxusní, grilovaný tofu je jasný úspěch a ta celerová kaše je až na ten lehce odpudivej název fakt moc dobrá 🙂 takže ještě jednou díky za perfektní potréninkovou večeři :-*

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: