RSS zdroj

Oběd pro babičku

Posted on

No, mít na oběd babičku je výzva sama o sobě. Mít na oběd babičku pokud jíte vegansky a ještě paleo?

Je podstatné říct, že naštěstí moje babička má občas pro veganství pochopení, říkám občas, protože záleží na tom v jakém je rozmaru…ale mám pocit, že z naší celé rodiny to chápe nejvíc (a to si nemůžu stěžovat, že by kdokoli proti něco říkal) a vždy u ní v lednici mám tofu… Dokonce ji i zajímají recepty co dělám a co používám. Často mi volá a ptá se na věci na které narazila ve zdravé výživě. Občas v druhém rozmaru je bezradná co mi uvařit a hrozně na to nadává, s tím, že mi raděj neudělá nic, když nic nejím. No, dnes se mi podařilo jí ukázat, že jím…že jím dobře a ještě ji k obědu připravit suroviny, tak, že jí chutnaly i přesto, že jsem se později dozvěděla, že je vlastně vůbec nejí 🙂 Tolik k mojí milované babičce…teď k tomu co vás pravděpodobně zajímá víc – co jsem jí uvařila.

Pečená řepa a celer

Viz. Pečená červená řepa

Tofu se žampióny

Variace na můj oblíbený recept „scrambled tofu“, protože prostě vím, že je výborné ukazuje jak se dá chutně připravit bílé tofu. Postup nijak překvapující : cibule, bílé tofu, uzený tempeh, žampióny, řepíkatý celer, slunečnicová semínka, sojová omáčka, olivový olej, grilovací koření, kari. Na pánvi rozpalte olivový olej (vážně je třeba pořád psát olivový?) vhoďte cibuli, nechte zesklovatět, přidejte na čtvrtky nakrájené žampióny a na malé kostičky nakrájený tempeh. Zakapejte sojovou omáčkou a přidejte grilovací koření. Po chvíli rozdrolte tofu a nechte vařit. V závěru přidejte slunečnicová semínka a čerstvý řapíkatý celer.

No, a toto mělo u mé babičky úspěch…i s kávou a kokosovým mlékem 🙂

Zanechat Odpověď

