RSS Feed

Rizoto

Posted on

 

Jaro a kytky…tohle je jeden z mých nejoblíbenějších receptů. Nevím, proč tak moc lidí (alespoň okolo mě) nemá rádo rizoto, já ho miluju. Dokud jsem jedla rýži, bavilo mě ji míchat se vším možným. Myslím, že rýže smíchaná s něčím (aka rizoto) je mnohem zábavnější jídlo.

Při používání květákové rýže v receptech na místo rýže jsem se trochu obávala toho, že jídlo chtě nechtě zůstane „květákové“, ale to jsem se přepočítala. S nějakých pro mě záhadných důvodů, květáková rýže typicky květákové aroma nemá.

Na rizoto z následujícího receptu je třeba: 1 květák, cca 100g pražených mandlí, 250g  žampiónů, 1 bílé tofu, sojová omáčka, olivový či sezamový olej, čerstvý pepř, tymián, sůl.

Postup (je jako u většiny receptů) jednoduchý : květák nastrouhejte, zalejte vařící vodou a povařte. Do trouby rozpálené na 200° dejte nakrájené žampiony a tofu promíchané s olivovým olejem, sojovou omáčkou a kořením a nechte cca 15 min. péct.

Poté vše dohromady promíchejte a přidejte nasekané pražené mandle. Myslím, že v jednoduchosti je síla.

Zanechat Odpověď

