RSS zdroj

Cukroví

No, uznávám, že moje aktivita je v posledních měsících tragická, a to kdyby jste viděli kolik fotek mám v počítači, které čekají na upravení. Raděj nemluvit.

Každopádně u cukroví jsem se rozhodla, že kašlu na super krásné a kvalitní fotky a dám Vám inspiraci. Tedy sice den před vánoci, ale pořád lépe než den po vánocích. (a taky jsem nedávno dostala super chytrý telefon s hipster funkcí Instagram)

Cukroví jsem dělala 4 typy….primárně jako dárek a radost pro pár lidí v mém okolí. Není to nic náročného, každý typ budete mít do 30 minut hotové.

Cukroví

Cukroví

Začnu od shora:

DATLOVO-OŘECHOVÉ KULIČKY

Takže budete překvapivě potřebovat datle, sezam, vlašské ořechy, kešu ořechy, kokos, lískové ořechy. Datle vypeckujte, dejte do mixéru, přidejte k nim strouhaný kokos, vlašské ořechy, opražené kešu a sezamová semínka. A mixujte dokud směs nevytvoří kompaktní kaši. Podle chuti a spiš touhy po dvou různých barvách, můžete přidat kakao. Připravte si pražené lískové ořechy – vždy jeden vezměte a obalte ho směsí, uválejte kuličku a obalte v kokosu či opraženém sezamu (já osobně dávám přednost sezamu, kokos mi přijde fádní)

MARCIPÁNOVÉ HVĚZDIČKY

Recept na marcipán už tu byl. Je pořád stejný…jen je rozválený a vykrájený do vanočních tvarů. Na rovinu, vykrajovat marcipán je trochu piplačka a musíte mít vykrajovátka….Takže to můžete obejít tím, že uděláte taky kuličky. Ale to zas pak nebudete mít efektivní zdobení na další druh cukroví..no…jak se s tím vypořádáte, tak to budete mít 😉

PLNĚNÉ DATLE

Tenhle recept je z kucharky, kterou mi přivezl táta a mile mě s ní překvapil. Je plná perfektních receptů a tohle je jeden z nicha celkem mě překvapilo jak dobrý je na to jak je jednoduchý.

http://www.amazon.com/Clean-Food-Revised-Seasonal-Eating/dp/1454900105/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1356212342&sr=1-1&keywords=clean+food+cookbook

SKOŘICOVÉ SUŠENKY

Tohle je jedna s nejlepších věcí co jsem kdy upekla bych tak samolibě řekla 🙂

Budete potřebovat : 2 hrnky vlašských ořechů, 1 lžičku jedlé sody, 3 lžičky skořice, 1/4 lžičky soli, 2 lžíce kokosového oleje, 1 lžíci medu, 1 lžíci vody

Nejdříve společně na jemno rozmixujte suché ingredience, pak přidejte tuk, med a vodu a mixujte dokud směs neutvoří těsto. Vzniklou směs rozetřete na pečící papír (idealní je plech na brownies) a dejte při 180°péct tak na 8 minut. Je lepší to pozorovat, protože se velmi, ale velmi rychle pálí (tohle je můj na potřetí nespálený pokus a za celou dobu jsem z nich nespustila oko).  Nechte zcela vychladnout a nakrájejte na kostičky. (pokud budete nedočkaví a budete je krájet za tepla, rozpadnou se)

Já jsem ke zdobení použila džem St. Dalfour, malinový, který neobsahuje žádný cukr a marcipánové hvězdičky.

Skořicové sušenky

NSkořicové sušenky

No a tak to je. Díky mým společníkům při pečení, vy víte kdo jste a byla to super odpoledne!!!!!!!!

Zanechat Odpověď

