RSS Feed

Mrkev

Mrkev je moje oblíbená zelenina. Jsem schopná jí sníst na kila 🙂 je fajn, že se dá jíst syrová, nahrazovat jí pečivo a vytvářet z ní množství jídel.

Mrkev je známá především díky vysokému obsahu beta-karotenu (vitamin A), který je antioxidantem a je prospěšný především pro oči. Faktem je, že beta karoten byl pojmenován po mrkvi…takže, kde ho můžete získat víc.

PRO’S & CON’S

Jedním z faktů je, že většina kalorií v mrkvích je ve formě cukru. Ale výhodou na druhou stranu je, že mrkve jsou nízkokalorická potravina. 100g mrkve vás naplní asi tak 35 kaloriemi v nichž je 5g cukru. Tohle množství mrkve vás taky zaplní asi 3g vlákniny, 276% denní potřeby vitamínu A a k tomu navíc vitamíny C, B6, K, železem, magnesiem, draslíkem, mědí, kyselinou pantotheovou. A samozřejmně taky antioxidanty. (Zajímavostí je, že obsah antioxidantů závisí na barvě mrkve, čím tmavší tím větší podíl). Obsah bílkovin v mrkvi je zcela zanedbatelný.

Facts in english:

http://www.infobarrel.com/Carrots_Nutrition_Facts_Whats_Up_Doc

Advertisements

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: